27 settembre, 2015

Isola e Isole: 1 parte



Questa è una storia che racconta di un personaggio storico importante:  Napoleone Bonaparte e sull' influenza che ebbero su di lui e la sua vita le Isole.
La storia ci insegna che la prima fu la Corsica dove nacque, Isola d' Elba dove subì la prima prigionia e Sant' Elena dove morì.

Uno storico locale Giovanni "Stiata" Marchesan cita una quarta Isola:  Grado.

Una piccola premessa :
la storia è raccontata in gradese e si svolge in un contesto che va spiegato piano piano poichè coinvolge diversi personaggi locali va  raccontata a piccole dosi.
Questo è il primo capitolo:

Giovanni Angelo Burchio al gera dito "Nane Scarpena" per via de quel viso rosso sfogonoso che l' veva e de quii cavili spinusi color rame coto, giusto le tinte de quel pesse.
De mistier al feva 'l pescaor de fossina, zornade intiere cò gambe in acqua fra lame e dossi o in batela orovia i canai, opur n' te'l Palù a fossinà bisati.
Al pesse steva sconto fra bari e aleghe o 'l gera 'nsessao su'l sabion, difissile veghelo, ma per Nanescarpena no gera sigriti, no esistiva tane sconte... colpo de fossina siguro e pesse in sesto!
" Calà parangai e rede ze un mistier, 'ndà a fossina ze un' arte" - diseva elo- e cò i oltri, fora de'l lavor bateva carte in ostaria o zugheva a le burele, Nanescarpena al se divertiva a cusinà pesse.
Sagre de stagion, Feste grande de Santi e de Madone, nosse paesane... insoma, 'ndola che se magneva pesse insieme, là gera al nostro Nane che cusineva.

continua....



Nessun commento:

Posta un commento